האם ספירולינה בטוחה למאכל? כל התשובות כאן

האם ספירולינה בטוחה למאכל? כל התשובות כאן - SimpliiGood - ספירולינה

לכל מוצר חדש בעולם תמיד יהיו מתנגדים. קל וחומר כשמדובר במוצר שיכול להחליף הרבה
מאוד תוספי תזונה ותרופות המייצרות הרבה כסף. מה זה ספירולינה? - מיקרו אצה פלאית, שלשמה ספירולינה יתרונות וסגולות תזונתיים רבים כל כך, עד כי יש מי שיכולים לחשוש בטעות שלא יכול להיות טוב בלי רע.

האמת היא שזה כן אפשרי!

מדובר במזון על וככזה היתרונות שלו עצומים אך כמו לכל מזון חדש או פחות מוכר, גם לספירולינה נולדו כמה מיתוסים שכדאי לנפץ ושאלות שחשוב לענות עליהן כדי שכל מי שיכול לצרוך את אצת הפלא יוכל לעשות זאת ללא כל חשש.

שמירה על הטריות של הספירולינה

האופן הכי טוב לצריכת ספירולינה הוא טרי/קפוא. ככל שהספירולינה קרובה יותר למועד הקציר שלה כך יתרונות הספירולינה באים לידי ביטוי באיכויות התזונתיים שלה שיהיו גבוהים יותר. לכן חשוב לוודא כי הספירולינה הקפואה שתבחר, תהיה כזו המועברת להקפאה מיד לאחר מועד הקציר שלה.

שימור הספירולינה גם הוא חשוב וצריך להיות בהקפאה עד למועד האכילה שלה.
שילוב של ספירולינה טריה עם פירות במעבד מזון או בשילוב מים / מיץ טרי קר לא רק שלא מוסיפים לספירולינה חסרונות אלא בדיוק להיפך! הם מוסיפים באמצעות הערכים התזונתיים הטובים של הפירות גם את האיכויות התזונתיים שלהם. ובנוסף, מעניקים לספירולינה טעם פירותי טעים שכדאי ומומלץ לשתות בכל בוקר.
כל תהליך שכולל חימום / בישול / אפייה עשוי להפחית מהאיכויות של הספירולינה אך בשום פנים לא יהפוך אותה לספירולינה מסוכנת ולא יוסיף לספירולינה חסרונות. השימוש בספירולינה יבשה או משולבת במזון מבושל, עדיין בריא יותר מאשר לא לצרוך את אצת הספירולינה כלל.

חשוב לא לאכול ספירולינה קפואה שעמדה בשמש או לא במצב טרי - כמו כל מזון שיכול להתקלקל כך גם הספירולינה. וממש כמו כל מוצר מזון אחר שנכניס לגוף, חשוב להקפיד על הטריות שלה!

תנאי הגידול של הספירולינה

תנאי הגידול חשובים לטובת יתרונות הספירולינה. הספירולינה גדלה במים מתוקים וחשוב מאוד שעל בריכות הגידול של הספירולינה יהיה פיקוח שוטף ומחמיר. ובקרה צמודה במעבדת גידול שתאפשר בקרה קבועה ושימור על סביבת גידול נקייה מרעלנים כך שהיא תוכל להיות זו שתספח את הרעלים מהגוף ולספק לו את כל התועלות והאיכויות שלה.

חשוב מאוד שמי הגידול של הספירולינה יהיו אך ורק מי שתייה שעוברים אוסמוזה הפוכה שהופכת אותם לטהורים יותר ובנוסף משמעותי מאוד לוודא כי למים ולבריכות הגידול מתווספים מינרלים אך ורק בצורתם הנקייה ביותר שמאושרת לתעשיית המזון.

מה זה ספירולינה מיובשת, ומה זה ספירולינה טריה?

אין ספק שהספירולינה במצבה הקפוא הטרי היא המומלצת ביותר לצריכה. למה? כי תהליך הייבוש באבקה או כמוסות גורם לאחוזים גבוהים מהערכים התזונתיים להעלם.
מי שמעוניינים לשלב ספירולינה יבשה לצד הקפואה כמו בכלל הקודם חשוב להקפיד על תהליכי ייבוש ועיבוד כאלו שיאפשרו איבוד מינימלי של האיכויות ויהיו מפוקחים ומבוקרים.
יתרונות ספירולינה

מקום הגידול של הספירולינה

בישראל, מעבר לתנאי שמירה על הכשרות המחייבים פיקוח, גם תנאי סף מחמירים בכל מה שקשור לסביבת גידול , קרבה למתכות כבדות המחמירה בהרבה לעומת מדינות כמו סין. עמידה בתנאי תקינה מחמירים קריטית לגבי כל מוצר מזון שנכנס לגוף ולא שונה כאשר מדובר בספירולינה.

קבלו קוד הנחה fresh10 לרכישת מארז ספירולינה טריה >> לחצו כאן

בקרה פיקוח ובדיקות

חשוב מאוד להקפיד לרכוש את הספירולינה רק מספקים בעלי תווי תקן גבוהים ומחמירים (iso, haccp brc- תקנים בינלאומיים = אמריקאי, אירופאי, בריטי). חשוב לוודא אי הימצאותם של פרמטרים מסוכנים כמו דיאוקסינים (שהוכחו כמסרטנים במזון ).
בקרה ופיקוח חשובות מאוד בכל תהליך ייצור ובוודאי במידה ומיוצר מוצר מזון. קיום שיתופי פעולה מוצלחים עם מוסדות מחקר ומעבדות מובילות בארץ ובחו"ל עוזרות לשמור על המדדים האופטימליים לגידול מוצלח ותקין של הספירולינה.

ספירולינה – מחקרים

גידול הספירולינה צובר עוד ועוד ידע ברחבי העולם ויתרונותיה של האצה נחקרים למטרות וצרכים רבים ומגוונים. הן בתחום הבריאות, התזונה, ואף לשימושים נוספים.
Algemor מגדלת בהצלחה ספירולינה בערבה למעלה משלוש שנים. עובדת בשיתוף פעולה עם מוסדות מחקר מובילים בארץ ובעולם, ביניהם: BGU, ARO, A of U, הפקולטה למדעי הים במכמורת, TIS בסינגפור ועוד.


 מומלץ לעיין בספריית המחקר (NCBI) ולהכיר את הגילויים החדשים של אצת הספירולינה  

לחברה מעל 25 שנה של ידע מצטבר, המאפשר לספירולינה יתרונות משמעותיים על פני מוצרים מתחרים כמו למשל: מעל 20% יותר חלבון, פי 1.6 יותר CPC מהספירולינה בהוואי ופי 3-6 מהתוצר הסיני,. חצי מכמות הנתרן, ו- 50% יותר ברזל.

הספירולינה של Algemor היחידה שנבדקת ובמקביל נקיה ממתכות כבדות, חומרי הדברה, אפלטוקסינים, מיקרוציסטינים, דיאוקסינים וחיידקים פטגוניים, רעלנים מסוכנים ובמידה והם מצויים במזון עשויים לגרום לתופעות לוואי ולסכנה. הימצאותם של הפרמטרים הללו מוסיפים לספירולינה חסרונות שמזיקים לשמה הטוב וליכולות הרבות שיש ביכולתה לספק. ספירולינה שלא מקפידה על תנאי הבדיקה והתקינה עשויה להפוך לספירולינה מסוכנת ואסורה במאכל.


Algemor הינה אחת החברות הבודדות בעולם שמייצרת ספירולינה טרייה איכותית בקנה מידה מסחרי עם הדירות גבוהה (שונות של פחות מ-5% לאורך השנה), חזרתיות ועקיבות מלאה (מעל 5,000 אצוות בשנה). לספירולינה של Algemor הרכב זמין ומאוזן בזכות יעילות תהליכית ועבודה בלחץ וגזירה נמוכים.

אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר מכאן לקבל יותר מידע, אפשר גם להזמין אותנו להרצאה או .להגיע אלינו לסיור בחוות הגידול
עוד יכול לעניין אתכם: 

מאמרים נוספים